Att driva förändring kräver mod, driv och en rejäl dos jävlar anamma och det är precis därför Hanna Lauste, medgrundare och VD för Herbox, nu är finalist i tävlingen Årets Unga VD 2024!
Hanna Lauste grundade Herbox tillsammans med Linn Rosenqvist för att revolutionera tillgången till mensskydd och utmana förlegade normer. På bara några år har de tillsammans byggt ett bolag som förändrar spelplanen – från skolor och arbetsplatser till stora event och internationella samarbeten.
Hanna har visat att ett bolag kan vara lönsamt, hållbart och samhällsförändrande samtidigt. Att bli finalist i Årets Unga VD är ett kvitto på att vi är på rätt väg och vi har bara börjat.
Genom att erbjuda gratis mensskydd på CIFF:s mässa i januari 2025, och vara där på plats, vill vi bidra till att skapa en mer inkluderande upplevelse. Att erbjuda mensskydd som en självklarhet på evenemang där människor samlas är ett av många steg mot att bryta tabun och normalisera mens som en naturlig del av vardagen.
Hanna Lauste, VD och medgrundare av Herbox, berättar:
“Att bygga ett framgångsrikt bolag handlar om att ha en stark och enad vision. Förutom att leda en förändring där vi ständigt behöver balansera kortsiktiga mål med långsiktig utveckling är en av de viktigaste faktorerna att bygga upp ett välmående team med en laganda där vi alla strävar åt samma håll. Teamet på Herbox tillsammans med våra partners och alla som delar vår resa skapar en viktig och historisk skillnad. Och det här är bara början.”
Den 20 februari utses vinnaren. Oavsett utgången vet vi en sak:
We’re done asking for change - we’re making it happen. Period products belong everywhere, and we won’t stop until they are.
Kontakta oss för offert, demo eller bara lite mer info.
Fyll i formuläret så hör vi av oss inom 24 timmar – och visar hur Herbox kan fungera hos er.